Een loyalty app voor Foodmaker.
Foodmaker streeft ernaar om gezonde voeding zo toegankelijk en betaalbaar mogelijk te maken. Om klanten daarbij te helpen lanceerde ze een gloednieuwe loyalty app. Two Impress verzorgde het volledige creatieve proces, van user experience tot verbluffend design.
User Experience & wireframing
Een digitale app maken om trouwe klanten te belonen, dat was de opdracht voor Foodmaker. Deze app moest het mogelijk maken om enerzijds online voeding aan te kopen en anderzijds specifieke challenges aan te gaan. Daarnaast moest het bestaande Mealplan (een persoonlijke assistent die jou helpt de juiste voedingskeuzes te maken) mee worden geïntegreerd.
De app moest dus toegankelijk en gebruiksvriendelijk zijn voor een ruim publiek: van restaurantbezoeker tot fanatiek sporter. Van daaruit zijn we gestart met het uitwerken van clickable wireframes en customer flows.
Design volgens Foodmaker
Natuurlijk moest het vertrouwde design van Foodmaker mee in de app worden opgenomen. Op basis van de stijlgids werd de branding van het bedrijf volledig in de applicatie geïntegreerd. Zo voelt de gebruiker de herkenbaarheid van Foodmaker.
Door het gebruik van aangepaste kleurenschema’s en extra contrast maakten we de app ook toegankelijk voor slechtzienden en klanten met kleurenblindheid. We zorgden ervoor dat de app onder alle omstandigheden goed leesbaar blijft.
Mealplan: je persoonlijke voedingsassistent
De integratie van Mealplan geeft de app extra meerwaarde. Met Mealplan volg je als gebruiker makkelijk hoeveel calorieën je per dag opneemt en krijg je suggesties voor maaltijden, met de mogelijkheid die meteen online te bestellen.